Dag 6 op weg naar Moab Utah

14 juli 2018 - Moab, Utah, Verenigde Staten

Vandaag op weg naar Moab een ritje van 320km om Arches te bezoeken, echter eerst gaan we 4 corners bezoeken. Dit is maar een uurtje omrijden wat we er wel voor over hebben. Jaren terug heeft Mia hier bij een indianen kraam prachtige geëmailleerde kettingen gekocht.
Het is een uniek raakpunt van 4 staten; Utah, Arizona, New Mexico en Colorado waar wij nu in zijn. Het blijft een vreemde plek waar je, uiteraard, voor moet betalen, $5 per persoon. Het is een groot cirkel die verwijzen naar de 4 staten, daaromheen zijn de 4 zijden met kleine indianenkraampjes. Zij verkopen allemaal hetzelfde; dromenvangers, pijlen, speren, sieraden en geschilderde dingetjes. Gelukkig zijn we vroeg, 10 uur, en is het nog totaal niet druk. We kunnen rustig foto's maken en de kramen bezoeken. Als we het park uitrijden gaan we een gegeven moment de hw 41 op, 1 rechte weg van 30 km over heuvelachtig terrein van dorre verdroogde velden. Bij Aneth wordt het groener, maar dat komt door de San Juan river. Bij Bluff gaan we de hw 191 op richting White Mesa, waar we ongeveer 100km door rood gebergte rijden. Een prachtig uitzicht wat geen moment verveeld. Bij Blanding eten we wat en zien het Dinosaur Museum, dit laten we maar wat het is. De afgelopen dagen zijn we veel van dergelijke Dinosaur dingen tegengekomen, waarschijnlijk vroegen veel hier geweest.

Ook nu komen we weer langs Hole in the Rock in Utah's Canyonlands Country. Rond 14.30 uur komen we na het passeren van een flinke regenbui weer met een zonnetje bij het hotel in Moab aan. Het is 33 graden en al zijn we te vroeg we mogen de kamer op waar we ons snel omkleden om gebruik te maken van het mooie buitenzwembad.
Na een uurtje vertoeven in de pool gaan we even de La Sal Mt. Loop rijden, langs de Colorado River, rte 128 E. Bij Red Cliffs Lodge hebben we Movie Historic Museum proberen te vinden. Op deze ranch en omgeving zijn heel veel films opgenomen met bekende namen zoals: Rio Grande, starring John Wayne en Maureen O’Hara, was de 1ste film die in 1948 hier is opgenomen. Ook zijn 100den reclamefilms op de ranch opgenomen. De rode rotsen zijn een prachtig decor. Je ziet aanplakbiljetten en attributen, handtekeningen. Een documentaire waarin stukken film met het decor wordt getoond. Best leuk. Enkele bekende namen Henry Fonda, Rock Hudson, Jimmy Stewart, Richard Bone, Lee Marvin, Antony Quinn, Tom Cruise, Johnny Depp en vele anderen.

Moab, dit is gelegen tussen een aantal parken en midden in de woestijn en is een toeristisch stadje, met veel hotels, restaurants en aanbieders van allerlei outdoor activiteiten.
Morgen gaan we het Arches National Park bezoeken.

Ons hotel ligt midden in Moab, dus wanneer de zon onder is en de temperatuur gedaald is lopen we door Main Street en zoeken een tentje om te eten.