Dag 16 richting Denver

25 juli 2018 - Denver, Colorado, Verenigde Staten

Vandaag gaan we het Estes Park verlaten en rijden via Nederland richting onze eindbestemming Denver. Met het opstaan zien we in tegenstelling met gisteren een strakke blauwe lucht. Wat een enorm verschil en de natuur ziet er veel mooier uit. Het eerste stuk loopt via een ski area en het stikt er van de prachtige chalets in de bergen. Dit kunnen gezien de grootte niet alleen vakantiehuisjes zijn. Iets verder wordt er weer aan de weg gewerkt en is 1 baan afgesloten, hier staan weer de mensen met bordjes met slow en stop. Dan komen we op 3100 meter hoogte en heel achteraf een uit stenen gebouwd kerkje tegen met iets hoger een groot wit kruis en verschillende bijgebouwen.

Plaatsje Nederland is heel klein, maar ligt wel op 2500 meter hoogte. https://nederlandco.org/
We hebben de auto even geparkeerd en hebben een klein rondje gelopen. Een kerkje en firestation met daarbij de mining company en winkels kroegen en toeristische rommel. Naast Nederland ligt een enorm meer, Barker Reservoir, waar van alles gebeurt en we zien hier ook veel campings en trail paden voor de hikers.
De weg verder loopt via de mooie Peak to Peak hwy. Het laatste stuk voor we weer de Valley inrijden zien we weer prachtige houten huizen tegen de berghellingen met prachtig uitzicht op dalen. Hier ligt ook een prachtig meer, Glacier Lake waar veel watersport met speedboten van locals gebeurt. Ook komen we hier diverse kampeerwinkels tegen ook gezien het feit dat er veel “gehike” wordt.

We wilden ook op weg naar Mount Evans onder Idoha Springs, maar gezien het slechte weer maar niet gedaan. Mount Evans hadden we namelijk ook met onze nationale parkpas kunnen bezoeken.
We rijden door naar een Walmart ten westen van Denver om voor de laatste dagen drinken in te slaan en gaan langs een enorme liquor store http://tipsysliquorworld.com. om bier en wijn te kopen. Gezien de High School naast de Walmart mogen ze geen drank verkopen.

Rond 14.30 uur komen we in het hotel aan en kunnen gelukkig gelijk inchecken. Gezien de gespaarde punten kunnen we de 3 overnachtingen gratis afnemen. Weer een meevaller.
Gezien we bewust gekozen hebben voor dit hotel, groot buitenbad, gaan we lekker bij de pool vertoeven. Ondertussen 3 kaartjes besteld voor de film Mamma Mia en gaan we rond 17.30 uur naar de luxe shopping mail waar de bioscoop gehuisvest is. Hier eerst maar even rondgekeken naar Hugo Boss, Loui Vuitton, Burbury en nog vele andere exclusieve winkels. Dan door naar de cinema om popcorn en cola te halen om de film van 2 uur op zijn Amerikaans te doorbrengen. Ook hier komt er weer een weeralarm op de telefoon binnen maar daar merken we binnen niets van. Rond 21.30 uur rijden we weer terug naar het hotel.
Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Hans:
    26 juli 2018
    Klinkt allemaal erg leuk.