Dag 14 op weg nasr Estes Park

22 juli 2018

Op weg naar Estes Park, een hele lange rit van 600 km voor de boeg door de prachtige vlaktes van Wyoming en Colorado. Ook hier weer enorme prairie vlaktes afgewisseld met landbouwgrond. Weer veel open ranches met overal grazende groepjes overwegend zwarte glanzende koeien. Stukken van 100 km rechte weg zijn geen uitzondering, ongekend voor Hollandse maatstaven.

Vlak bij Fort Collens zien we een enorme fabriek van Budweiser met ongeverr honderd trucks staan en rijden door diverse straten ( via tom tom gestuurd) door de mooie stad en komen langs een groot recreatiemeer waar het ondanks de naderende buien nog erg druk is.
Het laatste stuk gaat slingerend door de bergen langs een wild stromend riviertje, waar overal vissers in het water staan met vlieghengels. Langs de kanten met uitzicht op de rivier, staan overal chalets of prachtige houten villa’s.
Onze kant richting het park in is rustig maar gezien de zondag is het tegemoetkomend verkeer druk. Als we na het inchecken even het stadje in rijden worden we overvallen door het toeristische gehalte en de drukte in de straten.
Na terugkomst in het hotel even gevraagd wat een goed restaurant is, volgens de baliemedewerker is Smokin Dave’s BBQ & Brew een aanrader. Dat klopt dat is zeker.

Morgen, maandag een stukje over de “trail Ridge Road Beaver Meadow National Scenic” rijden en hopelijk wildlive spotten

1. Bert en Mathilde.:
    23 juli 2018
    Heel mooi allemaal. Flinke afstanden, maar dan zie je wel veel. Foto's zijn ook interessant om te zien. Vele groeten van ons.