Dag 10 Bighorn National Forest en Buffalo

18 juli 2018 - Buffalo, Wyoming, Verenigde Staten

Vandaag is het stadje Buffalo, wat aan de rand van het Bighorn-gebergte ligt in de Amerikaanse staat Wyoming, het einddoel van de reis. Hier kun je de sfeer van het Wilde Westen proeven, die nog levendig aanwezig is in de vele historische gebouwen en musea aan Main Street.

Vanuit Casper rijden we via Shoshoni, prachtig groot meer met stuwdam en veel campingplekken, en Thermopolis (hot springs State park en Wyoming Dinosaur Centre) richting de bekende Cloud Peak Scenic Byway door Bighorn National Forest.

De weg leidt ons de eerste 50 mile weer door prairie landschap, hiernaar komen de bergen en landbouw. Het is vandaag echt afwisselend en prachtig om de verschillen in deze reis te zien. In het begin weer veel wild maar in het groene landbouw vebied niets meer.Na Ten Sleep gaan we Bighorn National Forest in en rijden we weer van 2400 meter tot de Powder River Pass op 3300 meter hoogte. Volgens lokale mensen zie je hier altijd wildlive, maar door de hitte laten zij zich niet zien. Hierna zien we links en rechts toppen met sneeuw liggen. Overal zien we mensen met quads rijden, of ze staat in de laadbak van zo'n Amerikaanse truck.
De Highway 16 en de Cloud Peak Scenic Highway van en naar het plaatsje Ten Sleep is een prachtige route die door miljoenen jaar oude gebergte voert, met schitterende vergezichten en in principe veel wild.

In Buffalo aangekomen, dat aan de voet ligt van de mooie Big Horn Mountains, doet ons een beetje denken Cody rechts van Yellowstone, waar we 3 jaar terug waren.

Hier zijn enkele leuke bezienswaardigheden die we snel gedaan hebben:
Jim Gatchel museum, hier lezen we hoe het tot stand is gekomen. In 1900 opende Jim Gatchell een apotheek, waar cowboys en inwoners van Buffalo regelmatig langskomen. Gatchell onderhield bovendien een goede relatie met de Native Americans, waardoor hij vaak geschenken ontving die hun eeuwenoude cultuur representeerden. Deze ‘traditie’ werd door de inwoners van Buffalo overgenomen, waardoor Gatchell tot zijn dood in 1954 een enorme verzameling uit Buffalo kon aanleggen. Na Gatchells dood schonk zijn familie de collectie aan de gemeente, met het verzoek of er een museum voor gebouwd kon worden.

Occidental Hotel Saloon & Restaurant: Het Occidental Hotel is een van de bekendste bezienswaardigheden in Buffalo. Het hotel stamt uit 1880 en heeft veel beroemde (en beruchte) gasten ontvangen, onder wie Butch Cassidy, Buffalo Bill en de jonge Teddy Roosevelt. Tegenwoordig kun je er nog steeds een kamer boeken, maar je kunt ook binnenwandelen voor het museum. Je ziet foto's van beroemde gasten, koppen van bizons, herten en wolven aan de muur van de saloon.

Verder door het stadje gelopen en zien dat er een kleine farmer markt plaatsvindt en er wordt reclame gemaakt voor de rodeo die om 19.00 start. Hier gaan we naar gaan kijken gezien het waarschijnlijk de laatste kans is om dit live in de oorspronkelijke streek te zien. De show en de beleving kennen wij niet en elke deelnemer, van groot tot klein en van man of vrouw, wordt met gejuich begroet.

1. Anne Willemse:
    19 juli 2018
    Leuk die afwisseling. Als je zoveel km maakt, zie je ook veel!