Dag 9 op weg naar Casper Wyoming

17 juli 2018

In de morgen rond 06.30 uur wakker geworden, kamer was klein en bedden niet optimaal en na wc bezoek en douche liep de wc over en stond alles blank. Handdoeken op de vloer en maar gaan ontbijten bij Moose Creek cafe. Voortreffelijk lekker ontbijt. Weer terug en daar was het paniek, water liep keuken in, nogmaals aangegeven dat we dit gisteren al gemeld hadden en vanmorgen niemand bereikbaar was. Sleutel ingeleverd en gegaan.

Van Walden naar Casper via Riversite, 200 mile via prairie, veeteeltbedrijven en prachtige ranches op ongeveer 2200 meter hoogte. Hier zien we nog echte cowboys op paarden die kuddes opjagen.

Als we na 15 minuten Colorado verlaten en Wyoming binnenkomen moeten we gelijk vol in de remmen, een hertenfamilie steek net voor ons de weg over. Dit zullen vandaag niet de laatste zijn, wel 200 tot 300 komen we in het wild tegen. Van kleine- tot grote groepen en zwervende individuelen.
Ook grazende koeien van prachtige glanzende zwarte tot mooie bruine lopen in grote getale rond, tussen de 1000 en 2000 stuks. De prachtige weg is erg rustig en we komen in de 350 km ongeveer 25 auto's tegen. Af en toe passeren we een gehucht en kleine steden zoals Cowdrey, Saratoga, Hanna, Medicine Bow, waarvan sommige nog geen 55 inwoners hebben.

Desondanks zijn we toch goed in Casper aangekomen en gaan eerst maar drinken inslaan. Bij het warme weer, al weer 33 graden, is drinken belangrijk. Vlakbij is ook een groot shopping centre waar we maar een kijkje gaan nemen, het is toch te vroeg om in te checken in het hotel.
Na gebruik te gemaakt te hebben van het zwembad en hottub gaan we nav aanrader naar het Texas Roadhouse om te eten.

1. Tonnie en Anne-Marie:
    18 juli 2018
    Mooi verslag van een mooie reis. ☺️