Dag 8 op weg naar Walden

16 juli 2018 - Walden, Colorado, Verenigde Staten

Vandaag op weg naar Walden via Vail een luxe wintersportplaats vlak bij Aspen en Silverthorne (2400 meter hoog).
Vail is ook ontstaan uit voormalige ski-troopers van de 10th Mountain Division uit de Tweede Wereldoorlog, alleen later dan Aspen pas in de jaren ´60. We stoppen midden in Vail Village, het leukste deel van deze lang gerekte stad. Hier draait het alleen maar om skiën, het zomerseizoen is rustiger met wandelaars, fietsers, tennissers en golfers. Het lijkt wel wat op Whistler (ook zo leuk) en is nagebouwd naar Europese ski-resorts. We rijden een rondje maar het lijkt net zoals Aspen niet weggelegd voor het gewone volk.

Verder gereden naar Silverthorne waar we eerst over de Vail pass rijden 10800 ft hoog om dan langs een grote outletmall komen http://www.outletsatsilverthorne.com en maar even gaan kijken. Kijken wordt kopen en tijdje doorbrengen.
De hellingen van de bergen bij de pas en verder staan vol dennenbomen. De weg loopt tussen de bossen door.

Na Kremmling gaan wij via "North Park" verder, dit is een grote hoogvlakte op ongeveer 2000 meter omgeven door bergen en kleine riviertjes zoal little muddy creek en Grizzly creek. Echter ook hier komen we de Colorado river weer tegen. Het is uitsluitend grasland en hele grote ranches met prachtige huizen. Hier komt het beste hooi voor paarden vandaan uit de Verenigde Staten hoorde wij vandaag in hotel. Ook zie je hier grote meren van smeltwater uit de bergen waar mensen met boten op varen, waterskiën en kanoën.

Om half 4 komen we aan in Walden en gaan op zoek naar ons authentiek “western” hotel Antlers Inn met daarbij River Rock Cafe om te eten en drinken. Ook Walden is uniek, het is de 'Moose viewing capital of the USA'! Een moose is een soort eland en overal zie je er afbeeldingen van. In het "Moose Creek Cafe" staat een levensgrote moose voor de deur.
De eigenaar van het Antlers Inn, vertelde dat de regels van de town niet voor dat park golden, omdat het net buiten de stadsgrenzen ligt. De county is daardoor de regelgever, waardoor een regel die verplicht tot het opruimen van autowrakken en andere ellende, in de hele county zou gelden. En daar zou een van de bestuurders, eigenaar van een ranch waar het ook een grote puinhoop is, nooit zijn medewerking aan verlenen... Altijd aardig, zulke inside information.
We eten ook maar daar en dat is geen verkeerde keus. Zitten we daar in de middle of nowhere, zijn er nog 2 Hollanders en 3 Denen in hotel restaurant.

1. Bert en Mathilde.:
    17 juli 2018
    Hoi travellers. Niet alles gelezen, want wij zijn een lang weekend naar een welnesshotel geweest en hebben daar genoten. Nog veel plezier en geniet van alles wat je daar ziet en vele groeten van ons.